Případová studie č. 9

Optimalizační nástroj

Situace

Firma nabízela mnoho produktů s různými variantami doplňkových služeb. Zákazník se v nabídce špatně orientoval, nebyl si jistý, zda lze kombinovat daný produkt s konkrétní doplňkovou službou a často si i vybral produkt, který pro něj nebyl vhodný nebo si koupi zcela rozmyslel z důvodu složitosti nabídky.

Řešení

Zákazníkovi byla vytvořena aplikace, která po zadání požadavků od zákazníka vybrala optimální produkt z nabízeného produktového portfolia a navrhla vhodnou kombinaci produkt x doplňková služba. Takový produkt i s doplňkovou službou si teď zákazník může rovnou objednat přes internet. Toto řešení vedlo ke zvýšení spokojenosti zákazníků, navýšení prodejů o 20 % a snížení počtu hovorů na call centru a oddělení reklamací.

Čas implementace

Řešení se podařilo nasadit cca za 2 měsíce.